Opłaty za zajęcia dydaktyczne w Uniwersytecie Łódzkim obejmują:

  • opłaty za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych; 
  • opłaty za kształcenie uczestników niestacjonarnych studiów doktoranckich
  • opłaty za zajęcia nieobjęte planem studiów albo indywidualnym planem studiów i programem kształcenia, w tym za zajęcia uzupełniające efekty kształcenia niezbędne do podjęcia studiów drugiego stopnia na określonym kierunku;
  • opłaty za powtarzanie określonych zajęć na studiach stacjonarnych oraz stacjonarnych studiach doktoranckich z powodu niezadowalających wyników w nauce, w tym za powtarzanie zajęć objętych zaliczeniem warunkowym oraz powtarzanie zajęć po wznowieniu studiów; 
  • opłaty za studia prowadzone w języku obcym.

Zasady odpłatności za zajęcia dydaktyczne reguluje Zarządzenie Rektora nr 19 z dnia 26.10.2020 zm. zarz nr 79 w sprawie: zasad pobierania i zwalniania z opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Łódzkim

Zasady odpłatności dla cudzoziemców za zajęcia dydaktyczne reguluje Zarządzenie Rektora nr 112 z dnia 05.05.2023 w sprawie: opłat wnoszonych przez cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim

Opłaty za w/w zajęcia uiszczane są przez studenta na przypisane mu indywidualne wirtualne konto bankowe w terminach ustalonych powyższą Uchwałą Senatu UŁ. Za datę wniesienia opłaty uważa się datę jej wpływu na indywidualne konto UŁ. Niewniesienie opłaty w terminie skutkuje naliczeniem odsetek od nieuregulowanej opłaty. Uiszczenie należnej opłaty jest warunkiem dopuszczenia do sesji egzaminacyjnej.

Ustala się następujące terminy uiszczania opłaty za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych I i II stopnia oraz studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim:

Opłata jednorazowa za semestr:

  • 15 października;
  • 25 lutego.

Opłata ratalna (semestr zimowy):

  • 15 października;
  • 15 listopada;
  • 15 grudnia;

Opłata jednorazowa za rok:

  • 15 października.

Opłata ratalna (semestr letni):

  • 25 lutego;
  • 15 marca;
  • 15 kwietnia;
  • 15 maja.

Wysokość opłat w roku akademickim 2023/2024 za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Łódzkim określa Zarządzenie Rektora nr 106 z dnia 27.04.2023 r. (zmienione zarządzeniem nr 121)

Wysokość opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2023/2024 okresla Załącznik nr 10 do Zarządzenia Rektora nr 106:

  • 2050,00 zł za semestr (I rok - przyjęci 2023/2024 i II rok - przyjeci w 2022/2023) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia. Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach.
  • 1.900,00 zł za semestr (III rok - przyjeci w 2021/2022) na 3-letnich studiach niestacjonarnych I stopnia. Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach.
  • 2.250,00 zł za semestr na 2-letnich studiach niestacjonarnych II stopnia. Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach.

Wysokość opłat za kształcenia na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2023/2024 określa Załącznik nr 16 do Zarządzenia Rektora nr 106:

  • 1.500,00 zł za semestr (I rok - przyjęci 2023/2024) na 3-letnich studiach stacjonarnych I stopnia prowadzonych w języku angielskim. Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach.
  • 1.250,00 zł za semestr (II rok - przyjeci w 2022/2023 i III rok - przyjeci w 2021/2022) na 3-letnich studiach stacjonarnych I stopnia prowadzonych w języku angielskim. Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach.
  • 1.500,00 zł za semestr  (I rok - przyjęci 2023/2024) na 2-letnich studiach stacjonarnych II stopnia prowadzonych w języku angielskim. Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach.
  • 1.250,00 zł za semestr (II rok - przyjeci w 2022/2023) na 2-letnich studiach stacjonarnych II stopnia prowadzonych w języku angielskim. Opłatę należy wnosić w terminach zgodnych z podpisaną umową o odpłatnościach.

Wysokość opłat za studia w przypadku cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w UŁ zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 112 z dnia 05.05.2023 wynosi:

Opłata za przedmiot objęty zaliczeniem warunkowym lub powtarzaniem (także po wznowieniu) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych wynosi 500,00 zł. (przyjeci w 2021/2022 i wcześniej) oraz 600,00 zł (I rok - przyjęci w 2023/2024 i II rok - przyjeci w 2022/2023) Załącznik nr 15 do Zarządzenia Rektora nr 106  Opłaty związane z powtarzaniem określonych zajęć / semestru należy uiścić do 15 października w semestrze zimowy oraz do 25 lutego w semestrze letni. Opłaty za zajęcia objęte zaliczeniem warunkowym należy wnieść do 15 grudnia w semestrze zimowym, do 15 maja w semestrze letnim. W przypadku wznowienia termin płatności ustala Dziekan.

Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów / indywidualnym planem studiów w roku akademickim 2023/2024 - studia niestacjonarne i stacjonarne wynosi 300,00 zł (za jeden przemiot w ciągu semestru). Załącznik nr 14 do Zarządzenia Rektora nr 106.

Dokonanie jednorazowej opłaty za semestr do 15 października (zimowy) i do 25 lutego (letni) uprawnia do 2,5 % bonifikaty, za każdy semestr, za który jednorazowa opłata została uiszczona.

Dokonanie jednorazowej opłaty za rok do 15 października uprawnia do 5 % bonifikaty, za każdy rok, za który jednorazowa opłata została uiszczona.

Za datę wniesienia opłaty uważa się datę jej wpływu na indywidualne konto UŁ.

Student, który na skutek okoliczności zaistniałych po zawarciu umowy z UŁ
- znalazł się w trudnej sytuacji materialnej lub
- z innych szczególnych względów nie jest w stanie ponosić opłat za zajęcia dydaktyczne w pełnej wysokości lub
- osiągnął wybitne wyniki w nauce
może wystąpić do Dziekana z wnioskiem o ulgę w opłatach.

Ulga w opłacie za zajęcia dydaktyczne nie może być przyznana  studentowi pierwszego semestru studiów.

W przypadku ulgi z tytułu osiągnięcia wybitnych wyników w nauce wysokość ulgi w opłatach zależy bezpośrednio od średniej ważonej (sposób wyliczenia średniej ważonej reguluje §39 ust. 5 Regulaminu studiów) z ocen uzyskanych w semestrze poprzedzającym semestr, w którym student składa wniosek o przyznanie takiej ulgi.
Wysokości ulg w roku akademickim 2023/2024 zostały ustalone na następującym poziomie:
- dla średniej z ocen w przedziale: od 4,50 do 4,70 przysługuje zniżka 20%,
- dla średniej z ocen w przedziale: powyżej 4,71 do 4,85 przysługuje zniżka 50%,
- dla średniej z ocen w przedziale: powyżej 4,86 do 5,00 przysługuje zniżka 90%.

W przypadku ulgi z tytułu w trudnej sytuacji materialnej lub innych szczególnych względów niepozwalajcych ponosić opłat za zajęcia dydaktyczne w pełnej wysokości do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające sytuację finansową studenta oraz dodatkowe oświadczenie studenta. Nieudokumentowane wnioski nie są rozpatrywane.

Wniosek należy złożyć w kierunkowym dziekanacie w terminie do 10 października - za semestr zimowy - lub do 20 lutego - za semestr letni.

Od roku akademickiego 2015/2016 studenci studiów niestacjonarnych posiadający Kartę Dużej Rodziny będą mogli otrzymać  25% ulgę w opłacie za rok studiów. Warunkiem otrzymania ulgi jest złożenie wniosku o ulgę w opłacie do dnia 10 października.

Druki do pobrania.

Osoba, która uiściła opłatę za studia, a studiów nie podjęła (tj. nie była immatrykulowana) może, na swój wniosek, otrzymać zwrot wpłaconej kwoty. Wniosek wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty za studia, należy złożyć w dziekanacie kierunkowym.
        
          W przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie roku akademickiego (poprzez złożenie w dziekanacie pisemnego oświadczenia), Student może wystąpić, za pośrednictwem właściwego dziekanatu kierunkowego, do Dziekana o zwrot uiszczonej opłaty pomniejszonej proporcjonalnie do okresu odbytej nauki. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi oblicza się następująco: opłatę semestralną albo roczną dzieli się przez liczbę tygodni w semestrze albo roku i mnoży się przez liczbę tygodni nauki pozostałych Studentowi do zakończenia semestru albo roku.

Druki do pobrania.

Opłaty za kształcenie na studiach niestacjonarnych, opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim dla obywateli polskich oraz cudzoziemców odbywających studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich, oraz opłaty za wpis warunkowy i powtarzanie dokonywane są na indywidulane konto studenta podane w USOSweb

 

Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla cudzoziemców odbywających studia na zasadach odpłatności dokonywane są w euro na rachunek Uniwersytetu Łódzkiego

numer konta: 13 1240 3028 1978 0000 2822 2550
BIC banku odbiorcy (kod SWIFT): BIC: PKO PPLPW
IBAN: PL

Szczegóły dotyczące konta bankowego:
dane odbiorcy: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
adres odbiorcy (ulica i numer): Narutowicza 68
kod pocztowy, miasto: 90 - 131 ŁÓDŹ
kraj: POLSKA
nazwa banku odbiorcy: Bank Pekao S.A. II / O ŁÓDŹ
adres banku odbiorcy: PIOTRKOWSKA 270, Łódź, 90 - 361, POLSKA

W tytule przelewu należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz nazwę naszego Wydziału (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ) oraz nazwę kierunku. Ponadto należy upewnić się, że nie ma żadnych ukrytych kosztów transferu.

 

Opłaty za legitymację elektroniczną, dyplom oraz przesyłkę poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru należy dokonywać na poniższe konto

Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ
BANK PEKAO S.A. II O/ŁÓDŹ 
07 1240 3028 1111 0010 2943 4436

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 61 z dnia 08.05.2019 r. (ze zm 17.02.2021) pobiera się opłaty za legitymację elektroniczną oraz dyplom.

Opłaty za legitymaję

Opłata za wydanie legitymacji studenckiej:
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej – 17,00 zł.
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2019/2020 i później – 22,00 zł.

Za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji pobiera się opłatę o połowę wyższą, niż za wydanie oryginału.

Opłata za wydanie duplikatu legitymacji studenckiej:
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej – 25,50 zł.
- rozpoczęcie studiów w roku akademickim 2019/2020 i później – 33,00 zł.

Opłaty za dyplom

A - studia roczpoczęte w 2018/2019 i wcześniej:

Absolwent studiów rozpoczętych w roku akademickim 2018/2019 i wcześniej ponosi opłatę za wydanie dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu w języku polskim: 60,00 zł.


B - studia roczpoczęte w 2019/2020:

Absolwent studiów rozpoczętych w roku akademickim 2019/2020 nie ponosi opłaty za wydanie dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu.

 

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 188 z dnia 4.08.2021 r. (ze zm. 23.09.2021) w sprawie zasad wydawania w Uniwersytecie Łódzkim dyplomu ukończenia studiów, suplementu do dyplomu, odpisów dyplomu, świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz innych dokumentów z przebiegu kształcenia pobierane są opłaty pocztowe za przesyłki.

Wysokość opłat wynika ze stawek z podpisanej umowy pomiędzy UŁ a aktualnym operatorem pocztowym - obecnie Pocztą Polską.

Opłaty za przesyłkę poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru - Przesyłki Krajowe

 Format  Waga Polecone z potwierdzeniem odbioru
 S (koperta A5) np. zaświadczenie do 500g 9,80 zł
 M (koperta A4) np. karta przebiegu studiów do 1000g 10,30 zł
 L (koperta większa niż A4) np. dyplom do 2000g 18,60 zł

 

Opłaty za przesyłkę poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru - Przesyłki Zagraniczne

WagaEuropa, Cypr, Rosja, IzraelAmeryka Północna, AfrykaAmeryka Południowa,
Środkowa, Azja
Australia, Oceania
 do 50g 21.90 zł 21.90 zł 21.90 zł 21.90 zł
 50g - 100g np. dyplom 22,40 zł  22,40 zł  22,40 zł  22,40 zł 
 100g - 350g 23,00 zł 23,00 zł 23,00 zł 23,00 zł
 350g - 500g 23,60 zł 27,60 zł 32,30 zł 42,80 zł
 500g - 1000g 37,60 zł 46,30 zł 53,30 zł 76,30 zł
 1000g - 2000g 67,20 zł 85,30 zł 103,30 zł 155,30 zł