
Łącznie do programu zgłosiło się 333 uczniów z 42 szkół z Łodzi i województwa łódzkiego (26 szkół z Łodzi i 16 z regionu). Do udziału w programie zakwalifikowało się 240 uczniów.
Szczęśliwcy zrealizują pod opieką naszych dydaktyków projekty dotyczące, m.in. barcodingu DNA bezkręgowców Polski; wizerunku kobiet niepokornych w anglojęzycznej literaturze fantastycznej czy zielonych kompetencji jako elementu koncepcji zrównoważonego rozwoju.
Uroczyste otwarcie kolejnej edycji ZUŚS było szansą na spotkanie uczniów ze studentami i pracownikami UŁ. Pracownicy administracji chętnie odpowiadali na pytania o możliwości rozwoju w murach UŁ, pokazując, że studiowanie to więcej niż tylko zajęcia – to również rozwój osobisty, bogate życie studenckie oraz wsparcie, oferowane na każdym etapie nauki.

Uczniowie wzięli również udział w wykładzie prof. dr hab. Krzysztofa Pabisa pt. „Nauka nie musi być trudna – od laboratorium do prezentacji wyników”. Dzięki prelekcji dowiedzieli się, po co robi się badania, oraz poznali sposoby na popularyzację ich wyników.

Równolegle mogli zapisać się do Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego, co symbolicznie podkreśliło moment wejścia w środowisko akademickie.
Zakwalifikowanie do programu to nie tylko zaszczyt, ale też realna szansa – uczniowie mają okazję wcześniej zetknąć się z uniwersytecką atmosferą, poznać nasze zaplecze badawcze, a także rozpocząć budowanie własnej ścieżki edukacyjnej pod kątem przyszłych studiów.
ZUŚS zachęca uczniów szkół ponadpodstawowych do wybrania Łodzi, jako przyszłego ośrodka akademickiego, pozwalając im na wcześniejsze poznanie naszego kampusu, oferty studiów oraz wejścia w relacje właściwe dla społeczności akademickiej.
Uroczysta inauguracja programu została sfinansowana ze środków projektu Łódzkie dla Młodych.
