Zmniejszenie wymiaru czasu pracy było podyktowane sugestiami zgłaszanymi przez osoby zatrudnione. W ubiegłych latach decyzje o skracaniu czasu pracy w upalne dni podejmowano w trybie interwencyjnym. Brak wcześniejszej koordynacji i jasności co do godzin pracy w okresie letnim ograniczały możliwość planowania i realizacji zadań poszczególnych działów.
W tym roku, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i w trosce o komfort pracy, uczelnia zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania o charakterze pilotażowym. Traktujemy je jako formę wsparcia, udogodnienia, które – tam, gdzie jest to możliwe – może pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie zespołów w czasie upałów – tłumaczy Maciej Sysak, kanclerz UŁ.
Skrócone godziny pracy obowiązują w administracji centralnej. Informacje o czasie pracy poszczególnych jednostek są publikowane na ich stronach internetowych oraz – w przypadku obsługi interesantów – umieszczane na drzwiach pokoi.
W jednostkach wydziałowych i pozawydziałowych decyzję o ewentualnym wprowadzeniu letniego trybu pracy podejmują odpowiednio dziekani lub osoby kierujące daną jednostką. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronach internetowych tych jednostek.
Przed wizytą w jednostkach administracji centralnej warto:
- sprawdzić godziny pracy jednostki w Portalu Pracowniczym lub na stronie internetowej,
- jeśli sprawa nie wymaga osobistej obecności – skorzystać z kontaktu mailowego, telefonicznego lub spotkania online,
- umawiać się na wizytę z wyprzedzeniem – szczególnie w przypadku spraw wymagających obecności na miejscu.
Podstawę prawną stanowi zarządzenie kanclerza UŁ w sprawie skróconego czasu pracy w jednostkach administracji centralnej UŁ w okresie wakacyjnym w 2025 roku.
Materiał: Centrum Spraw Pracowniczych UŁ
Redakcja: Centrum Komunikacji Marki UŁ