Sytuacja, w której Student przepisuje każdy slajd z prezentacji wykorzystywanej na zajęciach może spowodować stres i frustrację zarówno Nauczyciela Akademickiego, jak i Studenta. Warto przyjrzeć się krytycznie swoim prezentacjom i zastanowić się, dlaczego Studenci z takim zapałem je przepisują - czy są na nich wyraźnie zaakcentowane najważniejsze treści? Czy stanowią one ścianę tekstu czy też są bardziej zróżnicowane? Czy pojawiają się na nich elementy usprawniające czytanie, zrozumienie i zapamiętywanie? Celem warsztatów jest nabycie umiejętności tworzenia lekkich, wspierających prezentacji multimedialnych, które będą bardziej przyjazne w odbiorze dla Studentów bez żadnej straty w warstwie merytorycznej, a jednocześnie nie będą wymagały zaawansowanej znajomości funkcjonalności programu Power Pointa. Spójrzmy na prezentacje “tak jak Student”, aby udoskonalić swoje materiały dydaktyczne i osiągnąć lepsze efekty organizacyjne i dydaktyczne.