Opłaty za zajęcia dydaktyczne w Uniwersytecie Łódzkim obejmują:
Zasady odpłatności za zajęcia dydaktyczne reguluje Uchwała Senatu Uniwersytetu Łódzkiego nr 379 z dnia 2014-09-22 podjęta na 21 roboczym posiedzeniu w sprawie: zasad odpłatności za usługi edukacyjne na Uniwersytecie Łódzkim (zmieniona uchwałą nr 453 z dnia 16.03.2015)
Zasady odpłatności dla cudzoziemców za zajęcia dydaktyczne reguluje Uchwała Senatu Uniwersytetu Łódzkiego nr 505 z dnia 2012-05-14 (zm. uchwałą z dnia 20.02.2017) podjęta na 38 roboczym posiedzeniu w sprawie: zasad pobierania opłat od cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w Uniwersytecie Łódzkim (zmieniona uchwałą nr 471 z dnia 13.04.2015)
Opłaty za w/w zajęcia uiszczane są przez studenta na przypisane mu indywidualne wirtualne konto bankowe w terminach ustalonych powyższą Uchwałą Senatu UŁ. Za datę wniesienia opłaty uważa się datę jej wpływu na indywidualne konto UŁ. Niewniesienie opłaty w terminie skutkuje naliczeniem odsetek od nieuregulowanej opłaty. Uiszczenie należnej opłaty jest warunkiem dopuszczenia do sesji egzaminacyjnej.
Ustala się następujące terminy uiszczania opłaty za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych I i II stopnia oraz studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim:
Opłata jednorazowa za semestr:
|
Opłata ratalna:
|
Opłata jednorazowa za rok:
|
Wysokość opłat za zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Łódzkim określa Zarządzenie Rektora nr 99 z dnia 18.04.2017 r.
Wysokość opłat za kształcenie na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2017/2018 wynosi:
Wysokość opłat za kształcenia na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2017/2018 wynosi:
Wysokość opłat za podjęcie studiów w przypadku cudzoziemców korzystających z usług edukacyjnych w UŁ od roku akademickiego 2017/2018 zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 138 z dnia 02.08.2012 r. (zm. zarz. nr 115 z dnia 26.08.2014 r.) wynosi:
Opłata za przedmiot objęty zaliczeniem warunkowym lub powtarzaniem (także po wznowieniu) na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych wynosi 500,00 zł. Załącznik nr 16 do Zarządzenia Rektora nr 99 Opłaty związane z powtarzaniem określonych zajęć / semestru należy uiścić do 15 października w semestrze zimowy oraz do 25 lutego w semestrze letni. Opłaty za zajęcia objęte zaliczeniem warunkowym należy wnieść do 15 grudnia w semestrze zimowym, do 15 maja w semestrze letnim. W przypadku wznowienia termin płatności ustala Dziekan.
Opłata za zajęcia nieobjęte planem studiów / indywidualnym planem studiów w roku akademickim 2017/2018 - studia niestacjonarne i stacjonarne wynosi 300,00 zł (za jeden przemiot w ciągu semestru). Załącznik nr 15 do Zarządzenia Rektora nr 99.
Dokonanie jednorazowej opłaty za semestr do 15 października (zimowy) i do 25 lutego (letni) uprawnia do 2,5 % bonifikaty, za każdy semestr, za który jednorazowa opłata została uiszczona.
Dokonanie jednorazowej opłaty za rok do 15 października uprawnia do 5 % bonifikaty, za każdy rok, za który jednorazowa opłata została uiszczona.
Za datę wniesienia opłaty uważa się datę jej wpływu na indywidualne konto UŁ.
Student, który na skutek okoliczności zaistniałych po zawarciu umowy z UŁ znalazł się w trudnej sytuacji materialnej lub z innych szczególnych względów nie jest w stanie ponosić opłat za zajęcia dydaktyczne w pełnej wysokości lub osiągnął wybitne wyniki w nauce może wystąpić do Dziekana z wnioskiem o ulgę w opłatach. Wniosek należy złożyć w kierunkowym dziekanacie w terminie do 10 października - za semestr zimowy - lub do 20 lutego - za semestr letni. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające sytuację finansową studenta oraz dodatkowe oświadczenie studenta. Nieudokumentowane wnioski nie są rozpatrywane. Ulga w opłacie za zajęcia dydaktyczne nie może być przyznana studentowi pierwszego semestru studiów.
Od roku akademickiego 2015/2016 studenci studiów niestacjonarnych posiadający Kartę Dużej Rodziny będą mogli otrzymać 25% ulgę w opłacie za rok studiów. Warunkiem otrzymania ulgi jest złożenie wniosku o ulgę w opłacie do dnia 10 października.
Osoba, która uiściła opłatę za studia, a studiów nie podjęła (tj. nie była immatrykulowana) może, na swój wniosek, otrzymać zwrot wpłaconej kwoty. Wniosek wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty za studia, należy złożyć w dziekanacie kierunkowym.
W przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie roku akademickiego (poprzez złożenie w dziekanacie pisemnego oświadczenia), Student może wystąpić, za pośrednictwem właściwego dziekanatu kierunkowego, do Dziekana o zwrot uiszczonej opłaty pomniejszonej proporcjonalnie do okresu odbytej nauki. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi oblicza się następująco: opłatę semestralną albo roczną dzieli się przez liczbę tygodni w semestrze albo roku i mnoży się przez liczbę tygodni nauki pozostałych Studentowi do zakończenia semestru albo roku.
Ze wszystkimi studentami Uniwersytetu Łódzkiego są podpisywane umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone przez Uniwersytet Łódzki. Wzory umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone przez Uniwersytet Łódzki:
Opłaty za kształcenie na studiach niestacjonarnych, opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim dla obywateli polskich oraz cudzoziemców odbywających studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich, oraz opłaty za wpis warunkowy i powtarzanie dokonywane są na indywidulane konto studenta podane w USOSweb https://usosweb.uni.lodz.pl/
Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla cudzoziemców odbywających studia na zasadach odpłatności dokonywane są w euro na rachunek Uniwersytetu Łódzkiego
numer konta: 13 1240 3028 1978 0000 2822 2550
BIC banku odbiorcy (kod SWIFT): BIC: PKO PPLPW
IBAN: PL
Szczegóły dotyczące konta bankowego:
dane odbiorcy: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
adres odbiorcy (ulica i numer): Narutowicza 68
kod pocztowy, miasto: 90 - 131 ŁÓDŹ
kraj: POLSKA
nazwa banku odbiorcy: Bank Pekao S.A. II / O ŁÓDŹ
adres banku odbiorcy: PIOTRKOWSKA 270, Łódź, 90 - 361, POLSKA
W tytule przelewu należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz nazwę naszego Wydziału (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ) oraz nazwę kierunku. Ponadto należy upewnić się, że nie ma żadnych ukrytych kosztów transferu.
Opłaty za legitymację elektroniczną oraz dyplom należy dokonywać na poniższe konto
Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ
BANK PEKAO S.A. II O/ŁÓDŹ
07 1240 3028 1111 0010 2943 4436
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 41 z dnia 16.12.2015 r. pobiera się opłaty za legitymację elektroniczną oraz dyplom.
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej: 17,00 zł.
Opłata za wydanie dyplomu ukończenia studiów: 60,00 zł.
Opłata za wydanie dodatkowego odpisu dyplomu w tłumaczeniu na język angielski: 40,00 zł.
Za wydanie duplikatu dokumentu pobiera się opłatę o połowę wyższą, niż za wydanie oryginału.
Opłata za wydanie duplikatu legitymacji studenckiej: 25,50 zł.
Opłata za wydanie duplikatu dyplomu ukończenia studiów: 90,00 zł.
WYDZIAŁ
Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny jest największym, spośród dwunastu wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuje tutaj ponad 500 pracowników, z których 400 to nauczyciele akademiccy. Prawie co czwarty pracownik nauki posiada stopień naukowy doktora habilitowanego lub tytuł profesora. Działalność naukowa i dydaktyczna realizowana jest w ramach 8 instytutów. Wielu naszych absolwentów i nauczycieli akademickich pełniło lub wciąż pełni zaszczytne funkcje w życiu publicznym Polski i instytucjach Unii Europejskiej.
90-255 Łódź, ul. POW 3/5, tel.: 42 635 5356